Terug naar de stad van de Paella - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annemiek Leijdekkers - WaarBenJij.nu Terug naar de stad van de Paella - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annemiek Leijdekkers - WaarBenJij.nu

Terug naar de stad van de Paella

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 December 2016 | Spanje, Valencia

Na onze vorige blog, hebben we echt tijd nodig gehad om bij te komen. Tot overmaat van ramp bleef het twee dagen onafgebroken regenen, en vond met name Hidde het dus tijd om eens flink druk rond te stuiteren in de boot. Pittige tijden met echt minder weer, dus hebben wij in de rustige rivierarm van Cullera besloten om op 6 december terug te vliegen naar Nederland.
Het werd dus tijd om daar voorbereidingen voor te treffen: nadenken over waar we de boot wilden achter laten, mooie roltassen kopen, de laatste toeristische bezoekjes afleggen etc.
We zijn na twee dagen regen, ons warme bootje uitgeklommen, en met de fiets en de kar en de trein naar Valencia gegaan. Aldaar uitgebreid koffie gedronken, in Smalland gespeeld, en oh ja, ook nog een mooie reistas gekocht;-)) Heel grappig: in de IKEA zaten heel veel gepensioneerde Nederlandse camperaars, die het blijkbaar ook te hard vonden regenen. Wij dachten dat wij raar waren, met ons IKEA-plan, maar niet dus.
De dag erop, trok de hemel weer open, en hebben we in Cullera de berg met het kasteel beklommen. Een wandelweggetje met haarspeldbochten, met onderweg telkens een kapelletje met daarin een van de fases van de kruisgang. Heel mooi.
Op dag 5 besloten om terug te varen naar Valencia, omdat we sowieso nog een keer zonder angst wilden varen, en omdat Valencia zo'n mooie stad is. Met een strakblauwe hemel en redelijk weinig wind zeilen we de laatste mijlen terug naar Valencia. Langs de plek des onheils. We kunnen dit precies zien op onze kaart, omdat er precies op de plek van de tornado een stukje van onze route weg gevallen is. Het is een heerlijk tochtje, de kleintjes spelen lekker op het voordek in de zon en Bauke zingt en slaapt buiten in de maxicosi.
De laatste dagen brengen we door in Valencia: biertjes op het terras, spelen in de speeltuin, een dagje naar de dierentuin en op zondag vieren we pakjesavond. Piet heeft een papieren vliegtuig naar binnen gegooid, met daarop geschreven: KADO IN DE KAR. Froukje kan dat lezen, en samen met Hidde hollen ze het dek op om de cadeaus te zoeken. De dag erop wederom regen, dus de nieuwe LEGO en klei komt goed van pas.
Op maandag 6 december laten we onze boot geschrobt en geboend achter in de Marina Zuid in Valencia. Met zijn vijven in het vliegtuig naar Nederland. Daar is het koud, maar droog. En wij hebben een heerlijk vooruitzicht van ons ' vakantiehuisje' in Valencia (waar we misschien nog wel een paar weekendjes gaan vertoeven:-)) en een zomervakantie in de Balearen.

• 08 December 2016 - 10:35

Marion :

Welkom thuis
    Ik heb erg genoten van alle verslagen. Voor ons is het voorbij gevlogen.
    ik hoop voor jullie dat de tijd iets langzamer is gegaan.
    Groetjes
    Marion Eric Bart

• 14 December 2016 - 21:11

Anja Bakker:

Hoi Annemieke, Menno, Hidde, Froukje en Bauke,

De tijd voor jullie is weer omgevlogen denk. Hoop dat jullie nog een beetje in het ritme van het "wegzijn" kunnen blijven. Of is het ritme van alledag er alweer ingeslopen. Blijft Bauke ook aan wal lekker doorpitten?
    In ieder geval hebben jullie een volgende vakantiebestemming.
    Fijne Feestdagen, hartelijke groet Anja Bakker

Enne, leuk om van jullie belevenissen een beetje mee te hebben mogen genieten.

• 16 December 2016 - 16:59

Marian:

Hi Annemiek, dit verslag van de paella was inderdaad niet binnengekomen maar heb ik nu wel kunnen lezen en jullie ook al in levende lijve kunnen zien hier in Broek. Welkom weer hier en tot snel een keer afspreken! liefs, marian en ronald