Eerste weekje IJsselmeer en Wad - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Annemiek Leijdekkers - WaarBenJij.nu Eerste weekje IJsselmeer en Wad - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Annemiek Leijdekkers - WaarBenJij.nu

Eerste weekje IJsselmeer en Wad

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Juni 2016 | Nederland, Vlieland

Op maandag zijn we na nog wat ge-heen-en weer met dozen etc. toch echt vertrokken uit Monnickendam. uitgezwaaid door het havenpersoneel met een mooi windje richting Lelystad. Niet echt een romantische eerste bestemming, maar goed. Vooral fijn om weer eens te zeilen, te bekijken hoe die kleintjes het aan boord doen, en de laatste kleine technische klusjes nog te doen.
De rest van de week wat rondgescharreld op het IJsselmeer: van Lelystad naar Enkhuizen, van Enkhuizen naar Medemblik, van Medemblik naar Stavoren. Daar ons eerste zandkasteel gebouwd op het strandje, in de reeks die nog gaat volgen... Van Stavoren naar Makkum gemotord, omdat we daar onze tweede set zonnepanelen aan boord hebben gekregen. Tenslotte zou het toch zonde zijn als we onze watermaker (maakt van zout water, zoet drinkwater) niet kunnen gebruiken, omdat we niet genoeg stroom hebben...
Vandaag van Makkum naar Vlieland gevaren, en daar liggen we dan: voor anker voor de haven van Vlieland, met uitzicht op vissen-vangende kokmeeuwen, rond onze boot zwemmende zeehonden en in de verte de vuurtoren van Vlieland. Het water ruikt al zout, en knispert. Morgen maar eens op ontdekkingstocht met het bijbootje naar de verschillende zandplaten om ons heen. Het blijft toch bijzonder om in ons eigen kikkerlandje zo'n mooi natuurgebied te hebben. Vanavond heb ik met Hidde en Froukje dan ook het verschil tussen kokmeeuwen en zilvermeeuwen bestudeerd (buiten en met een boekje) en vond Froukje het opvallend dat iedereen vissen eet: mensen, meeuwen en zeehonden...
Op dit moment doet Menno een poging om de AIS opnieuw aan te sluiten. Dus als je ons gezocht had op marinetraffic.com en niet gevonden had, dan klopt dat dus, want we waren nog niet 'on air'..;-))
Overall beginnen we aardig aan het bootleven te wennen, houdt mijn dikke buik zich erg goed, is niemand zeeziek, en begint de rust in ons hoofd langzaam ruimte te krijgen.

• 12 Juni 2016 - 00:48

Nel Bekema-hoekstra:

Annemiek, Menno, Froukje en Hidde, behouden vaart en wens jullie heel veel plezier! Ik ga jullie volgen!

• 12 Juni 2016 - 02:28

Robbrecht:

Door jouw verhalen, Annemiek, hebben wij ook al een beetje vakantie! Nu al

• 12 Juni 2016 - 09:43

Angela:

Wat leuk om een beetje mee te mogen reizen op jullie prachtige avontuur! Het ga jullie goed!

• 12 Juni 2016 - 18:21

Martha:

Lieve Hoekstraatjes, gezellige en beeldende verhaaltjes. Heerlijk om te horen!!! Liefs van papa, Marjolijn en mij

• 12 Juni 2016 - 18:41

Sjaak :

succes!

• 13 Juni 2016 - 15:12

Cora:

Fantastisch om jullie zo te kunnen volgen!
    Heel veel plezier en een behouden vaart! Zonnige groet!

• 13 Juni 2016 - 16:43

Petra:

Wat leuk om je weer te kunnen volgen door reisverslagen! dikke buik??
    Veel plezier